Año 2007 URTEA Premio Manuel Irujo

miércoles, 1 de julio de 2020

2010 Hirugarren Hitzaldia


Azaroak  26 ostirala                                  

Viernes  26 noviembre 

Patxi Baztarrika      eta         Koldo Martínez
                    Eusko Jaurlaritzako                                      Euskara Elkargoaren
    Hizkuntza  Politikarako Sailburuordea                           Lehendakaria  

Euskararen egoera NaFARROAN.

Nahiz eta Nafarroan azken urte hauetan  euskara ikasi dutenen  kopurua handia izan  eta  D ereduan ikasten duten umeen portzentaia altua izan arren, hala ere badugu motiborik kezkatuta egoteko. Nafarroako Foru Aldundian adostu zuten” ley del vascuence”  famatuak euskarari bultzada eman ordez, normalean oztopoak eta trabak jartzen dizkio. Gainera Nafar Administrazioaren lehentasunen artean  Euskara eta Euskal Kultura ez daudela edonork ikus dezake.  Euskalerri irratia oraindik alegala da, Heriberako ikastolek arazo ekonomiko handiak dituzte, AEKren  dirulaguntza eskasa da eta azkenik euskara eta euskal kultura bultzatzen dituzten kolektiboei dirulaguntzak murriztu egin zaizkie eta ETBren kaptaziorako borondate gutxi  adierazten du.

Situación del euskara en Nafarroa


Aunque tenemos motivos para el optimismo ya que cada vez más son los que conocen el euskara y el porcentaje de alumnos/as matriculados en el modelo D sigue creciendo, también tenemos motivos  para estar preocupados por el futuro del Euskara en  Nafarroa. Por una parte, La Ley del Vascuence, lejos de ser un instrumento de fomento del euskara, se ha convertido en una traba legal  para potenciar el euskara.  Por otra,  la administración no muestra mucho interés para solucionar los problemas  por los que  atraviesa el euskara.  Euskalerri  irratia continúa siendo alegal, la captación de ETB  se pierde en dimes y diretes, las ikastolas de la Ribera pasan dificultades, AEK no recibe una subvención digna y las subvenciones destinadas a  los colectivos  para el fomento del euskara se han reducido drásticamente.



No hay comentarios:

Publicar un comentario