Año 2007 URTEA Premio Manuel Irujo

jueves, 8 de octubre de 2020

2016 Lizarra Bizirik jarritako Mugarria

 

Mugarria: erresistentziaren oroigarria

Lizarrako Gazteluaren Mugarria

1512. urtean, Nafarroako konkista-guda garaian, Lizarrako gazteluek, Tuterakoarekin batera, egundoko erresistentzia jarri zuten. Lizarrako Gaztelu Nagusiak amore eman zuen Nafarroako azken gaztelua izan zen. Catalina de Foix eta Juan de Labrit-i leialtasuna zor zieten tropek, gaztelutik ateratzeko paktua negoziatu zuten. San Martin-eko jaunak eta Medrano-ko Velaz-ek, haien armadekin batera, berauen legezko erregeekin bat egiteko baimena lortu zuten.


Lizarrako gaztelu Nagusiak, Cisnerosek hasieran ez zuen suntsitu. Baina 1572. urtean, bolborarekin eztandarazi zuten, gazteluaren, klaustroaren eta San Pedro elizaren suntsiketa eraginaraziz. Gaur egun, harkaitzaren gainean dagoen gurutzeak oroitarazten du Lizarrako gazteluaren suntsiketa.

 

Mugarri honen kokapenarekin  gaztelu hau defendatu zuten nafarrak omendu nahi ditugu.


 

La marcha al Castillo atraviesa la calle la Rua


Una rendición honrosa

Los defensores del castillo Mayor, sin posibilidades de resistir negociaron la rendición. y poder disponer de todo el ejército para la defensa de Pamplona. El acuerdo de rendición del castillo Mayor de Estella, incluía el respeto de las personas y bienes de los legitimistas. Se les permitiría salir con sus armas, si bien con las banderas tendidas, y poder ir a sus casas o a donde quisieran. Firmado en Estella, fue ratificado en Logroño por el rey Fernando de Aragón.


El 30 de octubre de 1512 los legitimistas del castillo Mayor de Estella se rendían y abandonaban las únicas murallas que habían sido capaces de resistir desde la entrada del ejército español del Duque de Alba en Navarra el día 18 de julio de 1512.

Aurresku de honor frente al Mugarri del Castillo de Estella


Con los pendones de Navarra y de Juan de Albret tendidos desfilaron por las calles de Estella, por el pasillo que les hacían los alaveses, riojanos, beaumonteses navarros y españoles. Lideraban con dignidad, el cortejo, el señor de San Martín y Vélaz de Medrano. Muchos se fueron a sus casas, otros siguieron a sus líderes naturales y a través del castillo de Oro se incorporaron al ejército de Juan de Labrit, junto a las murallas de Pamplona. Las demás fortalezas importantes estaban ya en manos de los españoles, Cábrega, Monjardín, Aberin...


No hay comentarios:

Publicar un comentario